רובנו שומעים על סיפורי גירושין מקרובים או בני משפחה, כאשר לרוב, הסיפורים לא ממש נוסכים בנו תחושה נעימה. אבל, מניסיון החיים, אפשר גם להתגרש בהצלחה, בנועם ואפילו לשמור על קשר חיובי עם בן הזוג לשעבר (מה שגם מומלץ, במיוחד כאשר ישנם ילדים משותפים). אז כיצד אפשר להתגרש בהצלחה? להלן 9 עצות אלטרנטיביות ומועילות, למי שבאמת מעוניין להתגרש בהצלחה ובהגינות:

לרצות:

אם אתם רוצים להתגרש בהצלחה, בנועם ולהמשיך את חייכם בלי רגשות שנאה או כעס, עליכם פשוט לשאוף לעשות זאת. בהינתן כוח רצון, הרי שהשמיים הם הגבול: אתם גם תנהגו בהתאם עם בן או בת הזוג וגם תשדרו נועם. אם תפעלו כך, סביר להניח שגם הגירושין יסתיימו ויתנהלו בהתאם, דהיינו – בהצלחה.

הזדהו והבינו:

אתם רוצים להתגרש והרצון שלכם ברור ומובן לחלוטין. אבל בעצם העובדה שברצונכם להתגרש, אתם לא מאבדים את הרגש שלכם ובמיוחד לא את רגש החמלה וההבנה לצרכיו של האחר, קל וחומר כאשר מדובר בחמלה כלפי בן או בת הזוג שלכם לשעבר. לכן, גם אם אתם רוצים להתגרש, הזדהו גם עם הצד השני, הבינו את הקושי שלו או שלה, לכו לעיתים לקראתו (כל עוד האמפטיה אינה פוגעת בכם בצורה קיצונית). אם תנהגו כך, ייתכן ובן הזוג השני יעריך זאת וגם ינהג אתכם באותה צורה. כך גם הגירושין יתנהלו ויסתיימו בהצלחה.

חייכו – הכל לטובה:

אתם מתגרשים כי לא טוב לכם, נקודה. אל תימנעו מהמהלך בשל פחד או חשש מהלא נודע. להיפך, האמינו בעצמכם, זכרו שגם אם קשה בנקודת זמן מסוימת – ויהיה קשה במהלך הליך הגירושין – הכל יהיה לטובה והעתיד יאיר לכם את הדרך.

שוחחו איש עם רעהו:

אחת הדרכים להתגרש במהירות ולהתגרש בהצלחה, היא לנהל שיג ושיח אחד עם השני. העובדה שאתם רוצים להתגרש לא מונעת מכם לשמור על קשר חיובי עם בן או בת הזוג ובוודאי שלא אמורה למנוע מכם לשוחח איש עם רעהו. אם תשמרו על קשר תקין ועל היכולת לנהל שיחה כמו בין שני אנשים בוגרים, תוכלו לתרום להצלחתו ויעילותו של הליך הגירושין.

אל תזניחו את הילדים המשותפים:

אם יש מישהו או קבוצה של אנשים שתמיד סובלים ויהי מה במסגרת הליך הגירושין, אלה הילדים המשותפים. טעות נפוצה של בני זוג בהליך הגירושין, היא להזניח את הקשר עם הילדים וגם להסתיר מהם את הנעשה בהליך.

אז לא, דווקא בתקופת הגירושין רצוי לחזק כמה שיותר את הקשר עם הילדים המשותפים ובין היתר להעביר להם את המסר: אתם עדיין ההורים שלהם, אפילו אם אתם מתגרשים. חשוב להדגיש, כי הצלחתו של הליך הגירושין אינה רק במסגרת מערכת היחסים בין בני הזוג, אלא גם עם ילדיהם.

שתפו את בני המשפחה:

את הכוח שלנו אנו מקבלים לרוב מהמשפחה שלנו, שמורכבת מבני הזוג, ההורים ושאר הקרובים לליבנו. לכן, שלב הגירושין הוא המקום והזמן לקבל את הכוח שאותו אתם כל כך צריכים, כדי לצלוח בהצלחה וביעילות את הליך הגירושין. לכן, אל תהססו להיעזר בבני משפחה, לשתף אותם וגם להתייעץ עמם.

נסו לפנות להליך גישור:

גישור וגירושין הם אולי שני מונחים שלא בהכרח עולים בקנה אחד, משום שרוב האנשים סבורים, כי גירושין מתנהלים בבתי משפט בין שני צדדים שרוצים "מלחמה". אך לא כך הדבר. כיום, זוגות רבים מנהלים את כל הליך הגירושין באמצעות גישור ובכך מצליחים להגיע להסכמה על כל נושאי הגירושין, אותם יש להסדיר: החל מענייני גובה דמי המזונות, וכלה באופן חלוקת הרכוש המשותף.

גישור גם נערך בתנאים אופטימליים ומקנה לבני הזוג שליטה מלאה על אופן ניהול ההליך וכן, הוא בוודאי זול מאוד, יחסית לניהול הליך גירושין בבית המשפט. לכן, הצעה מועילה לאלו שרוצים להתגרש "בהצלחה", היא לנסות לפתור את המחלוקות בהליך גישור.

אל תהססו לקבל ייעוץ משפטי:

אומנם אתם רוצים להתגרש בהצלחה וביעילות, אך כדי לעשות זאת, עליכם לדעת מהם גירושין, מהן הזכויות שמגיעות לכל אחד מכם במסגרת הליך הגירושין ועוד. הדרך ליעד הזה עוברת בייעוץ מעורך דין העוסק בדיני משפחה אשר יאיר את עיניכם ויבהיר את זכויותיכם.

חתמו על הסכם גירושין:

כאמור, אפשר להיעזר בהליך גישור כדי להגיע לידי הסכם גירושין כולל. עם זאת, אפשר לעשות זאת גם באמצעות משא ומתן ישיר בין בני הזוג, ככל שקיימת אפשרות מעשית לכך. אז יותר ממומלץ לנסות לחתום לבד על הסכם גירושין וכן להיעזר בעו"ד, אשר יגיש את ההסכם לאישור בית המשפט.

דילוג לתוכן